Doprava
28.04.2013 23:07
- Zřídit veřejně přístupný výbor dopravy Zastupitelstva P13, na kterém se budou veřejně projednávat veškeré náměty na dopravu. Členy výboru budou též zástupci občanských sdružení a přizvaní odborníci. Úkolem výboru dopravy bude, mimo jiné, vyhodnocování výběrových řízení za účasti veřejnosti a zabránit tak předražovaným investicím. Bude rovněž umožněna účast veřejnosti ve výboru dopravy vždy při jejím zasedání, jakož i členství ve výboru dopravy z řad veřejnosti.
- Zvýšit kapacitu dopravy v klidu tím, že pro každou novou stavbu bude dimenzován počet stání se zohledněním stupně automobilizace a platné ČSN 73 6110 s předpokládaným stupněm automobilizace 600 aut na 1000 osob. Tento koeficient pružně podle potřeby zvyšovat. Ke každé administrativní budově požadovat parkovací plochy pro starousedlíky.
- Nepřipustit, aby Pražský okruh byl zpoplatněn, jelikož hrozí, že se naše MČ P13 stane objízdnou trasou. Na okruh převést veškerou transitní dopravu.
- Propojit dopravu veřejnou a individuální a to především zajištěním nové výstavby a rozšířením kapacity parkovišť pro auta P+R i bicykly B+R v těchto oblastech Zličín, Horka, Stodůlky, Luka, Butovice, Radlická a to poblíž stanic metra s docházkovou vzdáleností do 5 minut. Kapacita parkovišť musí být flexibilní, projekty musí umožňovat pozdější rozšiřování.
- Zajistit výstavbu hromadných velkokapacitních garáží a velkokapacitních hlídaných parkovišť v blízkosti obytných zón v těchto oblastech: Velká Ohrada a v dalších oblastech MČ P13 na základě hodnověrných průzkumů a anket mezi občany. Parkovací možnosti rozložit rovnoměrně po celém sídlišti s cílem dosáhnout celkové nabídky 600 míst na 1000 obyvatel a s docházkovou vzdáleností do 10 minut.
- Zavést parkovací zóny v oblastech jako je např. Velká Ohrada a v dalších oblastech MČ P13 pouze podle zájmu občanů na základě výsledků anket.
- Zvýšit bezpečnost chodců a cyklistů, realizovat samostatné, od ostatních komunikací oddělené sítě cyklostezek, zkvalitňovat dopravní značení, zajistit postupně bezbariérové vstupy, přístupy a přechody do všech veřejně přístupných budov a prostor.
- Důsledně uplatňovat zásadu zklidňování dopravy na průtazích obcemi (zúžení jízdních pruhů, ostrůvky u přechodů pro chodce apod.), budování kruhových objezdů a obchvatů obytných zón, aby neprojelo ani jedno tranzitní auto.
- Podporovat cesty pro pěší a cyklostezky. Budovat bezkolizní křížení.
- Zajistit dopravní vzdělávání mládeže.
- Upřednostňovat hromadnou dopravu s převahou elektrické trakce.